En helt vanlig dag…

… är lyckligtvis inte som idag!

Började dagen med att jobba hemifrån.

Vid lunch sa vi adjö till lilla hjärtat på begravning i Uppsala.
Vila i frid kära du och tack för glädjen du spred kring dig.

Sen skyndade jag tillbaka till jobbet i Stockholm för en kickoff med Fortum Ambassadörerna.

Avslutade kvällen med en inspirationsföreläsning av Annelie Pompe på SF Grand.
Hon berättade om sitt världsrekord på 126 m i fridykning och sin bestigning av Mount Everest i maj i år.
Sen gjorde hon tillsammans med Ola Skinnarmo reklam för en kommande gruppresa till Kilimanjaro tillsammans med Expeditionsresor och Noshörningen.
Vi ska inte resa med dem men vi sög ändå i oss all inspiration som passar väldigt lägligt just nu. Men mer om det senare…

Nu ska jag sova.

20110928-211843.jpg

20110928-211907.jpg

6 thoughts on “En helt vanlig dag…

  1. Nu ska jag vara tråkig. Tyckte mest att Skinnarmo var uppblåst stropp fylld av sin egen storhet när han föreläste på Pollacks för tio år sidan.

    Sedan har jag mycket svårt att förstå hur Pompe kan respekteras och sponsras efter det här: http://www.stormkorp.se/xixa2009/xixa2009.htm
    (Janne Corax som skrivit texten är i mitt tycke Sveriges tveklöst främste äventyrare, han har dock aldrig försökt så mynt av det och är därför helt okänd).

    Ledsen för att jag är så negativ.

    • Jag förstår dig Henrik. Min bild av Ola är liknande den du beskriver. Han känns mer som en affärsman än en äventyrare för mig, men att vara entreprenör är kanske det som krävs för att kunna livnära sig på det man vill hålla på med och det lyckas han ju uppenbarligen med?

      Jag hade läst på en hel del om Pompe innan föreläsningen, däribland både Corax ”åtal” och Pompes ”försvarstal” (http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=452736&postcount=54) av det som hände på Shishapangma. Jättetråkigt.
      Klätter och äventyrarvärlden verkar vara en smutsig bransch där den som marknadsför sig bäst är den som blir sponsrad och om man ska vara helt krass så kanske är det så att hon till och med tjänade mer på att åka dit än om hon faktiskt hade lyckats bestiga berget genom alla svallvågor och efterpublicitet?

      Jag vet som sagt inte, men vad jag faktiskt vet är att jag skrattade gott när jag såg det här inslaget på hennes vidoblogg på You-tube (http://www.youtube.com/watch?v=cfLmFtnBv4I) och då bestämde mig för att gå på föreläsningen. Oavsett vad den här människan gjort för dumma saker i sitt liv tidigare så har hon också gjort häftiga saker som aldrig jag gjort och det är inte min sak att dömma någon. Delar av hennes berättelse kan och låter jag mig inspireras av och inte minst att hon verkar som en otroligt glad tjej. Många andra människor som jag till en viss del inspireras av har säkert också gjort grova misstag.

      För min del handlade den här kvällen mest om att ta reda på mer information inför min kommande bestigning av Kilimanjaro och få lite underhållning. Det fick jag 🙂

Kommentera

